pondělí 19. ledna 2015

Jak zahnat chutě na sladké?

Jak se zbavit chutě na sladké? Co dělat, když nás honí mlsná?

Když jsem se začala svou stravou zaobírat, udělala jsem hodně chyb. Například, vyřadila jsem sacharidy a tuky - což se později ukázalo být velmi velká chyba. Ale poučila jsem se. Dřív jsem dokázala sníst čokoládu téměř denně a ještě bych si dala nášup, dnes mi stačí tenhle typ sladkého jen zřídka. Ale samozřejmě, stane se, máte chuť na něco sladkého, ale ujet na nutelle není zrovna nejlepší krok k postavě snů :) Zjistila jsem, pár věcí, o které bych se s Vámi ráda podělila:

- OVOCE - dopoledne jezte ovoce - minimálně 1 kus ovoce (já to řeším nejčastěji jablkem)
- na snídani si nebojte dopřát si zdravé sacharidy (plno inspirace na mé milované sladké snídaně najdete všude tady). A když vás chutě popadnou odpoledne, klidně si to jablko dejte, je to vždycky lepší než skončit u vyjídání boxu s čokoládou.
- HROZNOVÝ CUKR, ŽVÝKAČKA, VODA - máte-li chuť na sladké, vypijte sklenici vody / dejte si žvýkačku a nebo, jak to řeším já, dám si hroznový cukr, nebo dva a klidně i víc. Jo jasně, hroznový cukr má asi nejvyšší glykemický index, ale je zajímavé, že když si dám cca 3 pastilky (postupně), zbavím se chuti na sladké. Jestli máte psychicky náročné zaměstnání, hodně musíte přemýšlet, studujete... Váš mozek glukózu potřebuje. A vždycky je lepší sníst celý šoulek hroznových bonbonů než 1 čokoládu (jen si porovnejte kalorie a jiné věci). Hroznový cukr je na tom navíc od toho bílého, řepného cukru, podstatně lépe, co se týče živin a jiných věcí. Nikdy mi nerozkolísal hladinu mého krevního cukru tak, abych sáhla po dalších sladkostech. Navíc razím teorii, že přírodní druhy slazení jsou pro tělo vždycky lepší než ten obyčejný prázdný bílý cukr.
- PŘÍLOHY - spočítejte si příjem sacharidů za den. Od té doby, co jsem zjistila, že jich mám málo a zvýšila jsem přílohy, nemám už potřebu čokolád. Jen se rozhlédněte a ve svém okolí najdete určitě typicky možného člověka, který jí hodně těstovin, rýže, atd. Všechny typy těchto lidí, co znám, nepřitahuje sladké tak často a v takové míře jak si toho všímám u těch z nás, kteří omezili přílohy.
- PITNÝ REŽIM - pijte 2-3 litry za den
- "ŠUMÁK" - nemůžete odolat sladkému? Kupte si šumivé multivitaminy bez cukru. Nejen, že si pomůžete v pitném režimu, ale navíc dodáte svému tělu spoustu (ano, někdy až moc) vitaminů, které Vašemu tělu chybí

Tak to je snad vše :) Ale přeci jen, když už Vás to chytne, nebo máte chuť na něco, klidně si to dejte, je lepší tu chuť uspokojit hned, než potom sníst 5x tolik - ověřeno :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat